Skip to main content
RD EZ

240702 - ComfyUI Latent Blend

Spis Treści #

  1. Kontekst
  2. Latent Image (sam)
    1. Latent Image: plama kolorów, gradient (VAE Encode + KSampler Denoise)
    2. Latent Image: inny rysunek: VAE Encode + Image Denoise + Resize
    3. Wnioski jak tego używać
  3. Latent Blend - połączmy różne Latent Space
    1. Jak wygląda wynik Latent Blend na Denoise 0?
    2. Kierunek - piramidy (zmiana prompta)
    3. Kierunek - zmiana wartości Latent Blend / KSampler (i tyci prompta)
  4. Linki powiązane

.


1. Kontekst #

Zacznijmy od samego początku – Pit zrobił doskonały rysunek:

.

Ten rysunek zadziała idealnie do badania jak działa Latent Image i czym jest Latent Blend.

2. Latent Image (sam) #

2.1. Latent Image: plama kolorów, gradient (VAE Encode + KSampler Denoise). #

Podałem bardzo prosty prompt: "Silhouette of a mushroom", czyli sylwetka grzyba. Wynik:

.

Mniej więcej tego można się spodziewać. A teraz dodajmy prosty gradient (musimy zrobić VAE Encode, by przekształcić rysunek w Latent Space; zrobiłem gradient w 1024 x 768):

.

Mówimy o denoise 100, czyli oryginalny latent space "nie jest wykorzystywany". Dla odmiany, to samo na denoise 0:

.

Zgodnie z oczekiwaniami, nic się nie zmieniło. Ciekawiej jest, jak zmienimy denoise: 80:

.

Grzyb zaczyna się ujawniać; to daje świetny efekt mgły który można wykorzystać (zwłaszcza po przejściu kilku KSamplerów ^^). Ale to prowadzi nas do kolejnej idei - w jaki sposób wykorzystać ISTNIEJĄCY rysunek przy użyciu Latent Space?

2.2. Latent Image: inny rysunek: VAE Encode + Image Denoise + Resize #

Jeśli mamy istniejący rysunek, jesteśmy w stanie wykorzystać go jako substrat i na jego podstawie zrobić coś więcej. Do tego celu robimy VAE Encode, zmieniając rysunek w odpowiadający Latent Space i podając inny Denoise niż 1.0.

Po drodze wykonuję 'Image Upscale + Crop'; chcę mieć obrazek o wielkości 1024 x 768:

.

W wypadku tak zaawansowanego rysunku "nie ma tak silnego powiązania" między Latent Space a wynikową sylwetką grzyba. Obie idee (rysunek pierwotny oraz prompt) nie mają żadnego powiązania ze sobą.

Rzeczywistość się "łamie" przy denoise 0.65:

.

I dostaję ładny wynik dla denoise 0.75:

.

2.3. Wnioski jak tego używać #

Z tego wyprowadzam następujące obserwacje:

3. Latent Blend - połączmy różne Latent Space #

3.1. Jak wygląda wynik Latent Blend na Denoise 0? #

Latent Blend (żółty węzeł) łączy dwa Latent Space z odpowiednią wagą. Ustawiłem Denoise KSamplera na 0, by pokazać maksymalnie jak działa Latent Blend (obie wagi takie same):

.

A teraz ustawiam blend factor na 75%, czyli przewaga oryginalnego rysunku:

.

I czas uruchomić KSampler na denoise 0.75.

3.2. Kierunek - piramidy (zmiana prompta) #

.

WHAT. Nie do końca o to chodziło. Najlepszy efekt denoise dostałem dla 0.63:

.

I jeśli wtedy zmienię prompt oraz dodam odrobinę iteracji do KSamplera, dostaję naturalny prawidłowy grzyb, zgodny z tym "kierunkiem rysunku":

.

A z bliska:

.

3.3. Kierunek - zmiana wartości Latent Blend / KSampler (i tyci prompta) #

Wróćmy do pierwotnego wyniku:

.

I teraz zmieńmy kilka rzeczy:

.

A powiększone:

.

4. Linki powiązane #