240702 - ComfyUI Latent Blend
Spis Treści #
- Kontekst
- Latent Image (sam)
- Latent Image: plama kolorów, gradient (VAE Encode + KSampler Denoise)
- Latent Image: inny rysunek: VAE Encode + Image Denoise + Resize
- Wnioski jak tego używać
- Latent Blend - połączmy różne Latent Space
- Jak wygląda wynik Latent Blend na Denoise 0?
- Kierunek - piramidy (zmiana prompta)
- Kierunek - zmiana wartości Latent Blend / KSampler (i tyci prompta)
- Linki powiązane

1. Kontekst #
Zacznijmy od samego początku – Pit zrobił doskonały rysunek:

Ten rysunek zadziała idealnie do badania jak działa Latent Image i czym jest Latent Blend.
2. Latent Image (sam) #
2.1. Latent Image: plama kolorów, gradient (VAE Encode + KSampler Denoise). #
Podałem bardzo prosty prompt: "Silhouette of a mushroom", czyli sylwetka grzyba. Wynik:

Mniej więcej tego można się spodziewać. A teraz dodajmy prosty gradient (musimy zrobić VAE Encode, by przekształcić rysunek w Latent Space; zrobiłem gradient w 1024 x 768):

Mówimy o denoise 100, czyli oryginalny latent space "nie jest wykorzystywany". Dla odmiany, to samo na denoise 0:

Zgodnie z oczekiwaniami, nic się nie zmieniło. Ciekawiej jest, jak zmienimy denoise: 80:

Grzyb zaczyna się ujawniać; to daje świetny efekt mgły który można wykorzystać (zwłaszcza po przejściu kilku KSamplerów ^^). Ale to prowadzi nas do kolejnej idei - w jaki sposób wykorzystać ISTNIEJĄCY rysunek przy użyciu Latent Space?
2.2. Latent Image: inny rysunek: VAE Encode + Image Denoise + Resize #
Jeśli mamy istniejący rysunek, jesteśmy w stanie wykorzystać go jako substrat i na jego podstawie zrobić coś więcej. Do tego celu robimy VAE Encode, zmieniając rysunek w odpowiadający Latent Space i podając inny Denoise niż 1.0.
Po drodze wykonuję 'Image Upscale + Crop'; chcę mieć obrazek o wielkości 1024 x 768:

W wypadku tak zaawansowanego rysunku "nie ma tak silnego powiązania" między Latent Space a wynikową sylwetką grzyba. Obie idee (rysunek pierwotny oraz prompt) nie mają żadnego powiązania ze sobą.
Rzeczywistość się "łamie" przy denoise 0.65:

I dostaję ładny wynik dla denoise 0.75:

2.3. Wnioski jak tego używać #
Z tego wyprowadzam następujące obserwacje:
- Jeśli rysunek i prompt są NIEPOWIĄZANE, denoise 0.6 - 0.8
- Jeśli rysunek jest gradientem / plamą kolorów i ma PROWADZIĆ prompt, denoise 0.9-1.0
3. Latent Blend - połączmy różne Latent Space #
3.1. Jak wygląda wynik Latent Blend na Denoise 0? #
Latent Blend (żółty węzeł) łączy dwa Latent Space z odpowiednią wagą. Ustawiłem Denoise KSamplera na 0, by pokazać maksymalnie jak działa Latent Blend (obie wagi takie same):

A teraz ustawiam blend factor na 75%, czyli przewaga oryginalnego rysunku:

I czas uruchomić KSampler na denoise 0.75.
3.2. Kierunek - piramidy (zmiana prompta) #

WHAT. Nie do końca o to chodziło. Najlepszy efekt denoise dostałem dla 0.63:

I jeśli wtedy zmienię prompt oraz dodam odrobinę iteracji do KSamplera, dostaję naturalny prawidłowy grzyb, zgodny z tym "kierunkiem rysunku":

A z bliska:

3.3. Kierunek - zmiana wartości Latent Blend / KSampler (i tyci prompta) #
Wróćmy do pierwotnego wyniku:

I teraz zmieńmy kilka rzeczy:
- 60 iteracji
- prompt "silhouette of a mushroom in the dark forest at dawn, eerie fog, fireflies"
- blend factor: 0.75 (czyli 3 kształt 1 rysunek)
- denoise: 0.65

A powiększone:
