241103 - SD 3.5, wpływ cfg na styl
Spis Treści #
Irrelevant.
1. Konstrukcja #
Skupiamy się na SD 3.5 (w wersji na RTX 2070). Konstrukcja:

Prompt:
Silhouette Art of a small child walking cautiously towards the monumental library made of mushrooms, in deep forest, breathtaking detailed, masterpiece, awe-inspiring, radiant, magnificent, photorealistic inksplash illustration, red black white dominant colours
Co ważne - tym razem zmieniam seed. To nie jest ten sam seed; popatrzcie na to jak się zmienia styl.
2. Wpływ cfg #
2.1. Cfg 1 #

Moim zdaniem - za mało "stabilny" rysunek. Za dużo artefaktów. To nie jest "photorealistic inksplash illustration", tu się pojawiają artefakty wskazujące na grafikę komputerową.
2.2. Cfg 2.5 #

Tu jest dominacja stylu nad tematem. Ale styl jest taki jak bym się spodziewał.
2.3. Cfg 3.5 #

Tu jest nieco inny styl, ale nadal działa i nadal dobrze wygląda.
2.4. Cfg 5.5 #

Dobry, ostry styl, ale bardziej "dokładny". Nie ma przepalenia.
2.5. Cfg 9 #

Nadal dobrze wygląda, ale nie o czymś takim myślałem.
2.6. Cfg 12 #

Tu jest moim zdaniem przepalony rysunek.
3. Wnioski #
Na podstawie linka z reddit
- "The usable range seems much narrower than SD1, only like [1.5 ... 6.0]"
To się w pewnym stopniu pokrywa z przykładami powyżej.
| Config | Charakterystyka |
|---|---|
cfg 2 |
Przewaga stylu nad tematem, jednak osiąga zamierzony efekt |
cfg 4 |
Zrównoważony balans stylu i tematu |
cfg 6 |
Wciąż zachowuje cechy stylu, lecz jest "ostrzejszy" w przypadku bardziej abstrakcyjnych rysunków |